Ahad, 23 Januari 2011

Koleksi kata Renungan Untuk Diriku..

Sesungguhnya pertemuan dan jodoh itu ketentuan Tuhan...

Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dgn orang yg salah sebelum menemui insa...n yg betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yg betul, kita akan tahu bagaimana utk bersyukur dgn pemberian dan hikmah disebalik pemberian tersebut. 

nak derma buah fikiran jer... hehehe

Jadilah orang dermawan sebab orang yang dermawan hatinya akan selalu lapang dan jiwanya luas. Sedangkan orang yang kedekut, hatinya pengap dan nuraninya kotor.


Semalam pada pukul 2.16 ptg melalui Kata-kata renungan untuk anda hari ini · PrivasiRakan Sahaja · · · Take This Quiz
ermmmmmmmmm!

Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yg lain akan terbuka tapi selalun...ya kita akan memandang pintu yg telah tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu lain yg telah pun terbuka untuk kita. Lihat seterusnya..


Jumaat pada pukul 9.59 ptg melalui Kata-kata renungan untuk anda hari ini · PrivasiRakan Sahaja · · · Take This Quiz

hahahaha...

Cinta bermula dgn senyuman, mekar dgn ciuman dan berakhir dgn tangisan.


Khamis pada pukul 3.58 ptg melalui Kata-kata renungan untuk anda hari ini · PrivasiRakan Sahaja · · · Take This Quiz

sesungguhnya kita tidak bisa menolak takdir...

Memang benar yang kita tidak akan tahu apa yg kita punyai sehinggalah kita kehil...angannya dan juga benar bahawa kita tidak akan tahu apa yg kita rindukan sehinggalah ''Ianya'' hadir. Lihat seterusnya..


pada 13hb Januari pukul 1.46 ptg melalui Kata-kata renungan untuk anda hari ini · PrivasiRakan Sahaja · · · Take This Quiz

Kata Renungan Hari Ini....

Jika kamu memancing ikan, setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu... mengambil ikan itu, janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu saja. Karena ia akan sakit oleh karena bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup. Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang, setelah ia mulai menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya, janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja Karena ia akan terluka oleh kenangan bersamamu, dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatimu. Lihat seterusnya..


pada 12hb Januari pukul 10.58 ptg melalui Kata-kata renungan untuk anda hari ini · PrivasiRakan Sahaja · · · Take This Quiz
  • hahahhaa.. marinkita kongsi kata renungan dari internet untuk hari ini....

    Perkara yang paling kejam dalam hidup adalah kamu membuatkan seseorang menyintai... dirimu sepenuh hati dan sanggup menyerahkan segala-galanya demi sebuah cinta yang suci, sedangkan kamu hanya sekadar menuturkan kata-kata cinta di bibir sahaja. meskipun lidahnya melontarkan kata-kata kemaafan, namun hatinya tidak akan memaafkan kamu sampai bila-bila lantaran hatinya yang penuh dengan kelukaan yang amat memedihkan. Maka jangan sesekali melakukan kesalahan yang boleh merosakkan perhubungan kamu dengan Si-dia Lihat seterusnya..

    pada 11hb Januari pukul 1.23 ptg melalui Kata-kata renungan untuk anda hari ini · PrivasiRakan Sahaja · · · Take This Quiz