Khamis, 20 Januari 2011

Kiranya Kau Tahu Aku Membisu

KIRANYA KAU TAHU AKU MEMBISU

Aku tahu kau rindu candaku
aku tahu huluran tanganmu
aku tahu puisi indah untukku
aku tahu kau rindu suaraku
malah aku tahu rindumu membuatkan dirimu lesu

Andai kau tahu kiranya aku membisu
dalam rindu yang pilu
dalam iringan waktu
berlalu bersama sendu

Tiada gunanya huluran tanganmu
jika itu menambah lemasku
tiada gunanya rindu candaku
hanya mengamit rasa cemburu
tiada gunanya kau rindu suaraku
jika itu hanya membawa pilu
tiada gunanya puisi rindumu
jika itu hanya menyiat kalbu

Biar aku terpaku di sini
berdiri bersama nyawa di hati
bisa membuatku terus berlari
membawa seribu erti
dan aku pasti kau bisa mengerti
keindahan yang sepi
tanpa mengguris hati 
pada hak yang hakiki
bahawa semuanya ketentuan Illahi..

Syanz Abdul Raoof
20 Januari 2010