Sabtu, 29 Oktober 2011

Decor-Decor Ikut Cita Rasa Sendiri..


Petang ni selepas mengemas sangkar Fiona, Miona dan Liona mood untuk mengemas masih ada. Bukan apa, tetiba rajin kerana inilah di antara cara nak hilangkan rasa stress di tempat kerja. Oleh kerana di luar hujan dan guruh maka hari ini tak menjenguk tanaman di luar rumah.
    Aktivitiku mengambil gambar hiasan dalaman tambahan yang baru dibeli minggu lepas. Baru saya sedar rupanya secara tidak langsung saya ni penyimpan koleksi yang berkaitan "cafe". Bermula dari mug yang merupakan hadiah ulang tahun kelahiran ku sepuluh tahun yang lalu, hingga ke gambar dinding.
    Sebenarnya sudah hampir setahun saya tidak membuat tambahan dalam hiasan dalaman. Kebetulan anak buah datang bercuti ke rumah saya, maka ada peneman untuk membeli barang hiasan. Anak buah pun sama minat dengan saya maka tidak susah untuk saya membuat pilihan. Pilihan saya lazimnya yang murah tetapi tetap cantik di mata saya. Ini lah hasilnya.....

Harga bunga sejambak RM3.20 x 4 = RM12.80
Harga pasu = RM 12.90
Sponge bunga RM1.50
kalau beli yang dah siap gubah tidak lari RM50.00 sejambak












Bunga Dahlia setangkai berharga RM3.90 x 4 tangkai = RM15.60
tambahan kepada bunga Dahlia yang sedia ada 
Gambar sedia ada di tambah 3 hook bercirikan cafe

Hook:
Espresso
Coffee
Cuppuccino






Ini adalah gambar yang saya beli 3 tahun dahulu


Mat berharga RM5.00 sehelai
 


Mug kesayanganku.. berusia 10 tahun

Hiasan dinding.. Gambar Kucing


Sekor itekku telah pecah gara-gara Fiona, Miona dan Liona.
Pada saya hiasan dalaman rumah tidak semestinya mahal asal kita pandai menyesuaikan dengan suasana atau tema yang kita minati. Lain orang lain cita rasanya maka itu daya kreativiti seseorang individu adalah unik. Mungkin tidak indah pada pandangan mata orang lain tapi ianya satu kepuasan kepada pemilik rumah. Apa pun hargai bakat anda! 
      

Tiada ulasan: