Khamis, 27 Oktober 2011

Buah Hatiku Fiona,Miona dan Liona

Nampaknya saya akan mengisi masa dengan melayan karenah si Fiona, Miona dan Liona.  nampaknya pengganti Viat telah ada.. Tiga ekor anak kucing baru berumor satu bulan yang dihantar oleh seorang sahabat lama.
Panggilan telefon dari Gee pada petang Isnin menyatakan akan  datang ke rumahku lewat petang dan akan membawa empat ekor anak kucing untuk saya pilih yang mana saya berkenan. Alamak, perkataan yang mana "saya berkenan" mengundah resah di hatiku. Bukan apa tidak tergamak rasanya nak pilih-pilih..
Tidak lama sebelum Maghrib Gee telah sampai dengan membawa empat ekor anak kucing baka tempatan yang comel-comel. Bila melihat gelagatnya saya mula rasa seronok dan bercadang untuk membela kesemuanya. Tidak sampai hati rasanya hendak memisahkan ke empat beradik ni dan rasa resah saya petang tadi memang benar terjadi.
Walaubagaimana pun sahabat saya hanya mengizinkan tiga ekor dengan alasan seekor untuk menemankan  seekor lagi di rumah dan takut ibunya tercari-cari.
Saya akur dan menerima tiga ekor dengan syarat dia yang memilihkan utuk saya. Tiga ekor anak kucing ni akhirnya saya beri nama ~ Fiona, Miona dan Liona.

Ini FIONA ~ muka sebelah cerah dan sebelah bertompok.. Paling suka posing.. kuat tidur dan paling kuat merengek..  


Liona yang geram minta dibawa keluar dari kandang

LIONA~ Bulunya agak panjang dan lebat.. matanya dan bulu hampir sama warna dan menyebabkan matanya kelihatan tidak nampak.. Liona ni agak agresif berbanding Fiona dan Miona. 
Ini Miona ~ Paling cool, manja dan mudah untuk diajak posing.. 

Selepas mandi.. Miona dan Fiona pantang tenguk kamera tapi Liona macam biasa selaber jer..














Selepas mandi ~ Masing-masing merengek nak kuar kandang.

 
.  

Tiada ulasan: