Khamis, 7 Jun 2012

Aku dan Sikapku....




Gambar Profil     Aku kerling bukan bermaksud aku benci
                                                           Aku senyum bukan bermaksud aku sudi                                                            Aku geleng kepala bukan bermaksud aku tidak beri
                                                           Aku angguk bukan bermaksud aku pasti...
                                                           

                                                           Kadangkala aku angguk hanya penyedap hati
                                                           agar tidak membawa sengketa
                                                           kadangkala aku setuju untuk seketika
                                                           agar situasi kembali ceria.. 

                                                            Pabila aku kerling tajam
                                                            ada tanda benci yang mendalam
                                                            bikin hatiku rawan
                                                            asal jangan sampai dendam..  

                                                            Pabila aku tersenyum
                                                            seiring bersama mata, bibir dan hatiku
                                                            aku pasti tiada kata secantik bahasa
                                                             kerana ikhlas datang dari hati...  

                                                            Angguk dan geleng
                                                            dua watak berbeza
                                                            kadang mengia kadang menidak
                                                            perlu selari dari hati dan minda
                                                            agar tidak tertipu dek akal...


Syanz Aisyah Abdul Raoof
7 Jun 2012


Tiada ulasan: