Rabu, 11 April 2012

Menghijaukan dan Menceriakan Halaman..

Selama setahun lebih saya mengabaikan segala tanaman yang menyebabkan pokok bunga yang liat untuk mati akhirnya garing di dalam pasu.. Mood untuk bercucuk tanam tiba-tiba hilang, dan tidak perlulah saya nyatakan kenapa berlaku demikian.. huhuhuhuhu..
Di awal tahun apabila emosi dan penyakit dapat diatasi dengan baik, syukur alhamdulillah mood dan minat untuk brcucuk tanam kembali dalam diri ini.  Pokok mulberry juga saya sudah biakkan  dan kini tumbuh subur. Selain itu, saya mula menanam poko bendi dan bunga matahari di mana benihnya saya beli di pasaraya.
Saya juga menanam pokok kunyit, pokok halia,  pokok serai dan pokok bakawali (salah satu pokok herba yang amat pahit rasanya).
Halaman yang kosong.. pokok bunga dalam pasu semua garing.. huhuhu...
Pokok Mulberry yang tinggal.. yang lain telah ditebang oleh kontraktor kononya nak buat pagar baru..
Pokok Tomato tanam dalam pasu
Buah Mulberry ~ dah banyak kali buat jem dan jus..

Tanaman bendi dan telah menuai hasilnya.. belum sempat merumput.. hehehehe..

Bunga Matahari yang hidup subur di halam rumah..







anak buah ~ Acheera sempat bergambar sakan..



Tiada ulasan: