Selasa, 21 September 2010

Lagu "MATAHARI"

Aku pernah menyanyikan lagu Matahari nyanyian Monica Agnes ni.. sajer-sajer.. dan ada seorang sahabat yang mengatakan aku boleh menyanyikan lagu tersebut dan memintaku hafal liriknya..dan dia merasa sangat terharu bila aku menyannyikan lagu ini.. Entahlah lagu-lagu ni padaku hanya satu genre seni yang perlu dihargai dan aku taklah pulak jenis lentuk-lentuk ngan lagu-lagu ni... Seoarang lagi rakan karibku yang mendengar komen dari sahabat pertama merasa suspen jer bila dengan pengakuan sahabat pertama tadi..

Dua minggu kemudian bila naik ofis.. kawan karibku yang suspen tadi telah menghulurkan lirik lagu tersebut.. "oh! lagu Matahariku?" tanyaku sambil tersenyum.. dia lantas menceritakan sanggup download lagu ni masa sesi menunggu di airport semasa balik kampung.. wah!  dia ni seorang sahabat yang paling perihatin dan sentiasa ingin mendapat jawapan dalam apa cara pun.. hehehe.. 

Bila pasal lirik lagu ni satu kelemahan aku ialah tak pernah hafal lirik lagu. Seingat aku hanya lagu Negaraku yang aku hafal..so jangalah nak suruh aku ikut program "jangan lupa lirik" hehehehe

So di laman ini ingin ku persembahkan lagu "MATAHARIKU " khas buat sahabat-sahabat baikku yang telah mendengar aku nyanyi lagu ini.. hahaha..

tertutup sudah pintu, pintu hatiku
yang pernah dibuka waktu, hanya untukmu
kini kau pergi dari hidupku
ku harus relakanmu walau aku tak mau

*berjuta warna pelangi di dalam hati
sejenak luluh bergeming menjauh pergi
tak ada lagi cahaya suci
semua nada beranjak, aku terdiam sepi

**dengarlah matahariku suara tangisanku
ku bersedih kerna panah cinta menusuk jantungku
ucapkan matahariku puisi tentang hidupku
tentangku yang tak mampu melakukan waktu

repeat *
dengarkanlah kau matahariku

dengarlah matahariku suara tangisanku
ku bersedih kerna panah cinta menusuk jantungku

repeat **